Super lækker og knasende salat, som laves på næsten ingen tid. Jeg bruger den gerne, som side-dish til forskellige menuer, men også gerne, som hoved bestanddel i en wrap eller burger..
Opskriften er til 4 personer og måske er du heldig, at der er lidt rester som kan bruges i madpakken dagen efter..
Ingredienser:
1/2 Blomkål
1/2 Agurk
1/2 bakke Cherry Tomater
1/2 rød Peberfrugt
1/2 Rødløg
2 spsk. Feta skåret i tern (vælg gerne en blok, der er smagen meget bedre)
En god håndfuld ristede Mandler
Dressingen:
1 lille bundt Persille
2 spsk. Rapsolie
2 spsk. Vand
1 lille fed Hvidløg
1/4 tsk. Salt
Peber
Fremgangsmåde:
Rens blomkålen fra blade, men behold gerne stokken, skær den i passende størrelse, så den passer ned i din foodprocessor (eller hvordan du ellers river grøntsager). Riv blomkålet fint, så det næsten ligner couscous.
Skær derefter cherry tomaterne ud i små skiver og agurken, peberfrugten, fetaen og løget skal skæres i små tern. Det hele vende sammen i en skål.
Rist mandlerne på en varm pande, hold godt øje med at de ikke bliver sorte.
Tilbered dressingen, alle ingredienserne blandes med det pressede hvidløg og det hakkede persille. Dressingen fordeles i salaten.
Når mandlerne er ristede og køler en smule af, hakkes de i grove stykker. Mandlerne tilføjes først salten lige før du anretter den og servere den, på den måde undgår du nemlig bløde mandler i salaten 🙂
Salaten nydes gerne med Fyldt kyllingebryst på bund af spidskål – se opskriften her 🙂
Bon Appetit..
– K
